Сахновщинська селищна рада
Харківська область, Берестинський район

Як себе захистити від неправомірних дій колекторів?

Дата: 28.07.2021 08:57
Кількість переглядів: 357

Фото без опису14 квітня 2021 набрав чинності Закон  “Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості”, який врегульовує колекторську діяльність та покликаний захистити боржників від дій недобросовісних колекторів.

Відповідно до цього Закону колекторським компаніям при врегулюванні простроченої заборгованості заборонено:

 

1)  використовувати погрози, шантаж, вчиняти інші незаконні (неправомірні) дії стосовно споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, майнового поручителя та/або інших осіб;

2) вводити споживача, його близьких осіб щодо розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості, а також наслідків у разі невиконання умов договору про споживчий кредит; відповідальності боржника;

3) з власної ініціативи взаємодіяти із споживачем, його близькими особами у період з 20 до 9 години, а також у вихідні, святкові і неробочі дні;

4) взаємодіяти із споживачем, його близькими особами більше двох разів на добу;

5) приховувати інформацію про номер контактного телефону, з якого здійснюється дзвінок або надсилається повідомлення споживачу, про поштову адресу або адресу електронної пошти, з якої надсилається повідомлення, про відправника поштового або електронного повідомлення;

6) використовувати функцію (сервіс) автоматичного додзвону до споживача протягом більше 30 хвилин на добу;

7)  використовувати на поштових відправленнях написи “виконавчий документ”, “рішення про стягнення”, “повідомлення про виселення” тощо, а також найменування органів державної влади, у тому числі осіб, які здійснюють повноваження у сфері примусового виконання рішень;

8) будь-яким чином повідомляти третіх осіб про заборгованість споживача;

9) вимагати від споживача, його близьких осіб прийняти на себе зобов’язання щодо простроченої заборгованості,

10) вчиняти дії, що завдають шкоду репутації, у тому числі діловій репутації, споживача, його близьких осіб, представника, спадкоємця, поручителя, або погрожувати вчиненням таких дій;

11) вимагати погашення заборгованості в інший спосіб, ніж передбачено договором про споживчий кредит або законом;

13) проводити особисті зустрічі із споживачем, його близькими особами без попереднього погодження таких зустрічей відповідною особою;

14) будь-яким чином взаємодіяти з приводу укладеного споживачем договору про споживчий кредит з особами, які не надали згоди на таку взаємодію.

Правила етичної поведінки колекторів:

Закон встановлює виключний перелік способів дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінпослуг. Зокрема, колектори зможуть телефонувати, надсилати текстові, голосові та інші повідомлення лише упродовж певного часу. Крім цього, законопроєкт встановлює обмеження максимальної частоти такої взаємодії.

Під час першого контакту зі споживачем колектор зобов’язаний буде повідомити власне ім’я, назву компанії, яку представляє, контакти для зв’язку, правову підставу взаємодії, розмір боргу та неустойки за прострочення тощо.

Крім цього, закон забороняє неетичні методи поведінки: дзвінки вночі, цілодобові дзвінки, введення в оману про наслідки невиконання зобов’язань, погрози, шантаж, вимоги від близьких осіб взяти на себе зобов’язання.

Також закон забороняє збирати та обробляти таку персональну інформацію: про графік роботи, місця відпочинку, інформацію зі соціальних мереж, особисті фотографії тощо.

За порушення вимог закону передбачена відповідальність: від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.

Кредитодавці будуть зобов’язані контролювати поведінку залучених колекторів

Банки та фінансові компанії будуть зобов’язані до підписання договору зі споживачем інформувати його про можливі наслідки невиконання зобов’язань. Зокрема, повідомити про право залучати колектора. Ця інформація повинна бути передбачена у договорі про споживчий кредит та у паспорті споживчого кредиту.

Кредитодавець буде зобов’язаний публікувати інформацію про колекторську компанію на своєму вебсайті та в місцях надання послуг.

Як себе захистити від неправомірних дій колекторів?

По-перше, потрібно дізнатися назву колекторської компанії, працівники якої до вас телефонують. Якщо кредит вас не стосується, варто пояснити ситуацію та попросити припинити дзвінки. Якщо вам продовжують телефонувати щодо кредиту, який вас не стосується, зверніться з письмовою скаргою до керівництва колекторської компанії. Дані для листування можна отримати з вищезазначених електронних реєстрів.

За законодавством України фізична особа, власник персональних даних має право знати про джерела збирання, місцезнаходження своїх персональних даних, мету їх обробки, місцезнаходження або місце проживання (перебування) володільця чи розпорядника цих даних. Це означає, що у своєму зверненні до колекторської установи ви маєте право дізнатись, якими персональними даними володіє та розпоряджається дана установа, джерело їх походження та мету зберігання тощо.

У випадку ігнорування вашого письмового звернення варто зателефонувати на гарячу лінію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за телефонами: 0-800-501-720 (безкоштовно), 044-253-75-89 або звернутися електронною поштою на hotline@ombudsman.gov.ua  чи заповнити онлайн форму звернення на сайті: http://www.ombudsman.gov.ua/ua/page/applicant/file-a-petition-to-the-commissioner/ в розділі «Заявнику/Звернутися до Уповноваженого». Адже саме Уповноважений Верховної Ради України з прав людини контролює дотримання законодавства про захист персональних даних.

Якщо колекторська компанія належить до фінансових установ необхідно додатково зателефонувати до контакт-центру НБУ за телефоном 0-800-505-240 або заповнити форму онлайн звернення на сайті НБУ за посиланням: https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals чи надіслати електронного листа на пошту НБУ: nbu@bank.gov.ua.

Якщо Ви, або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, просимо звертатися за безоплатною правовою допомогою до відділу «Сахновщинське бюро правової допомоги».

Адреса: смт  Сахновщина, вул. Тарасів Шлях, 68 (2-й поверх).

Графік роботи: понеділок - п'ятниця з 8.00 год. до 17.00 год.

Телефон: (05762) 3-11-04,  0508457665

Електронна пошта: sakhnovshchynske@ukr.net

Всеукраїнська гаряча телефонна лінія – 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно з мобільних та стаціонарних телефонів в межах України).

Ми допоможемо захистити Ваші права!

 

Людмила Клімова, начальник відділу «Сахновщинське бюро правової допомоги»

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь